Kurczak Curry

 

 

DSCN7593

Kurczak Curry [kary] to jedno z najbardziej popularnych dan kuchni Indyjskiej. Jest to rowniez jedyne danie kuchni inyjskiej o jakimkolwiek slyszalm mieszkajac w Polsce 😉 W Stanach Zjednoczony kuchnia Indyjska jest duzo bardziej znana i popularna. Szczegolnie w stanie NJ, ktory zamieszkiwany jest przez osoby z kazdej czesci swiata. W New Jersey jest rowniez kilka miejscowosaci, gdzie mozna spotkac sklepy z zywnoscia i przyprawami indyjskimi.

Mimo egzotycznej nazwy, Kurczak Curry to potrawa bardzo latwa w przygotowaniu I bardzo smaczna. Kuchnia Indyjska slynie z tego, ze potrawy sa bardzo ostre. Ale jezeli ktos nie lubi pikantnych dan, nie znaczy to,  ze nie polubi kurczaka w sosie curry. Mozna regulowac ostrosc potrawy dodajac mniejsza ilosc proszku curry oraz pomijajac proszek chilli.

A oto prosty przepis na pysznego kurczaka w sosie curry:

Skladniki:

  • 1 kg. calych udek z kurczaka, bez skóry (ok. 4-5 udek) *

* mozna rowniez przygotwac kurczaka curry z piersi z kurczaka lub uda bez kosci. Nalezy pokroic je tylko w kostke

  • 2-3 małe ziemniaki
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki proszku curry
  • 1 łyżka swiezego imbiru ( imbir powinien byc drobno posiekany lub starty) oraz 1 lyzka drobno posiekanego lub startego czosnku. (Mozna tez uzyc przypraw w proszku jezeli nie ma swiezych)
  • 1 łyżeczka chili w proszku (jeśli nie lubisz pikantnych dan mozesz pominac chili)
  • 2 łyżeczki soli (lub do smaku)
  • 2 łyżki oleju do smazenia
  • 1 cebula, drobno posiekana
  • ½ szklanki wody
  • liście kolendry lub natka pietruszki, do przybrania

DSCN7329 DSCN7328

Wykonanie

  1. Olej rozgrzac na patelni. Dodac cebule I podsmazyc na lekko zlocisty kolor. (ok. 5 minut)
  2. Dodać przyprawy (curry w proszku, chili, sol) i smażyć przez kilka sekund.
  3. Dodać jogurt naturalny i wszystko wymieszać.
  4.  Po połączeniu są wszystkich skladnikow dodać kurczaka i ziemniaki. Wymieszac wszystko dokladnie, tak zeby kurczak pokryty byl przyprawami i jogurtem.
  5. Dodac wode i wymieszac.
  6. Teraz nalezy zwiekszyc temperature i doprowadzic do wrzenia. Gdy woda zacznie wrzec, zmniejszyc ogien i na malym ogniu gotowac, bez pokrywki, przez ok. 30-45 minut (mieszajac co kilka minut zeby sie nie przypalil), az kurczak nie bedzie surowy.
  7.  Tak przyrzadzonego kurczaka posypac natka z pietruszki i podawac z ugotowanym ryzem lub chlebem. W Indiach, je sie kurczaka curry zazwyczaj z chlebem NAAN lub ROTI. Juz niedlugo zamieszcze przepis na ich wykonanie.

 A oto krok po krok instrukcje:

DSCN7322DSCN7334DSCN7335DSCN7337

DSCN7339DSCN7348

 

Mam nadzieje ze wyprobujecie ten przepis i bedzie wam smakowal. Czekam na komentarze :)

SMACZNEGO!!!!

 

 

 

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Kurczak Curry

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s